Starość rzadko bywa bohaterką kina, pozostaje właściwie jednym z ostatnich jego tabu. Tymczasem Epilogi, zrealizowane na podstawie głośnej powieści Islandczyka Guðbergura Bergssona, odważnie mierzą się z tematem finałowego etapu życia, gdy jedni liczą straty i okopują się we wspomnieniach, a inni próbują wycisnąć radość z każdego dnia. Mąż (Þorsteinn Gunnarsson) zamyka się w domu i popijając zmieszane z wodą prochy, wywołuje ducha żony (Guðrún Gísladóttir). Z odmętów żałoby próbuje go wydostać Sąsiad (Sigurður Sigurjónsson), mężczyzna, który swój epilog – czas po końcu świata, jakim jest śmierć najbliższych i perspektywa własnego schyłku – postanawia przeżyć aktywnie, wśród ludzi. W filmie Magnússona mrok ściera się ze światłem, a tęsknota i rozpacz z przebłyskami nadziei. Decydując się na pełne zanurzenie w dotkliwą samotność, reżyser eksploruje ten szczególny stan, gdy wydarzyło się już wszystko, a wciąż pozostały do przeżycia kolejne dni. I jedyne spotkania, na które się czeka, to te z duchami. Śmiało konfrontujące się ze śmiercią, skąpane w aurze zmierzchu Epilogi od czasu do czasu rozpraszają ciemność – oczywiście czarnym – humorem.
Urodził się w 1968 roku w Reykjaviku. W 1996 roku uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie sztuk pięknych w Parsons Paris School of Design i od tego czasu wystawia swoje obrazy, instalacje i prace wideo w galeriach na Islandii, w Szwecji, Francji, Anglii, Chinach czy w Argentynie. W ostatnich latach Magnússon coraz bardziej skupia się na tworzeniu filmów, jego dokumenty były pokazywane na festiwalach na całym świecie.
1993 Home to Siberia (doc.)
1997 The Tundra (doc.)
2001 Making of Falcons (doc.)
2002 Possi-Bi-Hilities (doc.)
2006 Arabian Nights (doc.)
2007 At the Edge of the World (doc.)