Prezentowany w canneńskiej sekcji Quinzaine des cinéastes film Julii Kowalski to „herstoria” Polki dorastającej na francuskiej wsi, dziewczyny, która marzy o studiach w wielkim mieście. Ucieczkę ze świata skostniałych obyczajów i tłamszonej kobiecości skutecznie uniemożliwiają jej praca w gospodarstwie oraz rodzinne resentymenty. Nad Nawojką unosi się bowiem mroczne fatum, które w spadku przekazała jej zmarła matka. Gdy do wioski przyjeżdża znienawidzona przez gawiedź, wyzwolona i pewna siebie Sandra, główna bohaterka traci kontrolę nad własnym ciałem i skrywanymi dotąd żądzami. Inspirowane folk horrorami Bądź wola moja czerpie garściami z kina Żuławskiego, polskiej chłopomanii i zapomnianych życiorysów czarownic spalonych na stosie. Bezkompromisowe i na wskroś feministyczne spojrzenie Kowalski dopełnia osaczająca kamera Simona Beaufilsa (operatora Anatomii upadku) w akompaniamencie z poetyckim montażem Isabelle Manquillet. W tej polsko-francuskiej kronice przetrwania i diabelskiej emancypacji usłyszeć można zarówno Zenka Martyniuka, jak i Ewę Sadowską – zupełnie jak na typowym polskim weselu.
Polska reżyserka i scenarzystka urodzona we Francji. Jej pierwszy pełnometrażowy film Znam kogoś, kto cię szuka został zaprezentowany w Cannes w 2016 roku w ramach sekcji ACID. Z kolei jej średni metraż Zobaczyłam twarz diabła miał swoją premierę podczas Quinzaine des cinéastes w Cannes w 2023 roku, przynosząc twórczyni liczne nagrody. Dramat Bądź wola moja pokazano w tej samej sekcji na tegorocznym festiwalu w Cannes.
2010 Antoni w cieniu
2015 Znam kogoś, kto cię szuka / Crache coeur / Raging Rose (short)
2023 Zobaczyłam twarz diabła / I Saw the Face of the Devil
2025 Bądź wola moja / Que ma volonté soit faite / Her Will Be Done