Thriller psychologiczny, ale w rzeczywistości rodzaj urealnionego horroru wampirycznego. „Wampirem” okazuje się tu Dave Boyle – ofiara molestowania seksualnego, która mimo że minęło wiele lat od porwania przez pedofila, wciąż nie może otrząsnąć się z traumatycznego przeżycia. To właśnie Dave będzie podejrzany o uprowadzenie i zabicie córki swojego przyjaciela, drobnego gangstera Jimmy’ego. Śledztwo w sprawie morderstwa prowadzi trzeci z przyjaciół, detektyw Devine, który do końca nie może uwierzyć w winę okrutnie doświadczonego Dave’a. W wielu wcześniejszych filmach (Mściciel, Lina, reż. Richard Tuggle) Eastwood zgłębiał mroczne strony ludzkiej duszy, lecz dopiero w Rzece tajemnic zmierzył się ze złem, które przenika świat i człowieka, nieodwracalnie naznaczając jego egzystencję. W tym niełatwym, pesymistycznym filmie, który dotyka wielu patologii życia społecznego nie tylko w Ameryce (pedofilia, eskalacja przemocy i przestępczości, bezbronność jednostki wobec otaczającego ją zła), reżyser zapala iskierkę nadziei: ujawnienie nawet najbardziej skrywanej tajemnicy przynosi wyzwolenie.
Academy Awards 2004 - Best Actor in a Leading Role: Sean Penn, Best Actor in a Supporting Role: Tim Robbins; Golden Globe - Best Perfromance by an Actor in a Motion Picture – Drama: Sean Penn, Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture: Tim Robbins; AFI Awards 2004 - The Best Movie of the Year; Boston Society of Film Critics Awards 2003 - Best Film; Cannes IFF 2003 - Golden Coach for Clint Eastwood; Cesar Awards - Best Foreign Film; National Society of Film Critics Awards, USA 2004 - Best Director
Urodzony w 1930 roku w San Francisco. Żywa legenda hollywoodzkiego kina. Steven Spielberg powiedział o nim, że jest być może ostatnim prawdziwym mężczyzną amerykańskiego kina. Karierę sportowca i wojskowego porzucił dla telewizji. Zadebiutował w serialu Rawhide. Następnie zawędrował do Włoch, gdzie z inspiracji Sergia Leone stworzył postać „człowieka bez imienia”, bohatera spaghetti-westernowej Trylogii dolara. Po powrocie do Stanów wcielił się w kolejną, ikoniczną postać filmową, porucznika Harry’ego Callahana – bohatera policyjnego Brudnego Harry’ego. Na planie tego filmu zastąpił reżysera Dona Siegela przy realizacji kilku scen. W tym samym roku zadebiutował jako reżyser thrillerem Zagraj dla mnie, Misty, zrealizowanym w założonym przez siebie w 1967 roku studiu Malpaso. Do filmu Bird twórczość Eastwooda (głównie westerny i produkcje sensacyjne) to przede wszystkim udana próba odnowienia gatunkowych schematów. Począwszy od filmowej biografii Charliego Parkera wytrawne kino Eastwooda nabiera cech realistycznego kina psychologicznego z wyraźnym wydźwiękiem moralizatorskim. Zdobywca dwóch Oscarów za reżyserię, Nagrody Irvina Thalberga oraz honorowej, canneńskiej Złotej Palmy (2002).
1971 Zagraj dla mnie, Misty / Play Misty for Me
1980 Bronco Billy
1992 Bez przebaczenia / Unforgiven
2000 Kosmiczni kowboje / Space Cowboys
2003 Rzeka tajemnic / Mystic River
2006 Sztandar chwały / Flags of Our Fathers
2006 Listy z Iwo Jimy / Letters from Iwo Jima
2014 Jersey Boys