John Edgar Hoover (1895-1972) przez prawie pół wieku piastował stanowisko dyrektora FBI, był człowiekiem, który – jak twierdzą niektórzy historycy – sprawował realną władzę w USA, wpływając na politykę sześciu kolejnych prezydentów USA (od C. Coolidge’a do R. Nixona). W latach 20. zreformował biuro, wprowadzając nowe metody gromadzenia danych i prowadzenia śledztw. Wydał wojnę anarchistom i zorganizowanej przestępczości. W czasie wojny prowadził działalność antywywiadowczą, a po wojnie wrogiem publicznym nr 1 uczynił prawdziwych i rzekomych komunistów. Natomiast – jak pokazuje w swoim filmie Eastwood – największym wrogiem Hoovera był on sam. Uzależniony od matki homoseksualista, skrzętnie skrywający przed światem swoją seksualność, bezwzględnie manipulujący ludźmi, człowiek opętany obsesją kontroli i władzy. Mimo mrocznej aury spowijającej postać Hoovera Eastwood próbuje oddać sprawiedliwość dyrektorowi FBI, oprócz negatywów pokazując dobre strony jego działalności, a dzięki aktorskiemu talentowi Leonarda DiCaprio udaje mu się wykreować bohatera filmu na kogoś w rodzaju „Obywatela Kane’a”. Dla Rogera Eberta film Eastwooda to przede wszystkim biograficzne arcydzieło oddające z pietyzmem siedem dekad historii USA.
AFI Awards 2012 – Movie of the Year
Urodzony w 1930 roku w San Francisco. Żywa legenda hollywoodzkiego kina. Steven Spielberg powiedział o nim, że jest być może ostatnim prawdziwym mężczyzną amerykańskiego kina. Karierę sportowca i wojskowego porzucił dla telewizji. Zadebiutował w serialu Rawhide. Następnie zawędrował do Włoch, gdzie z inspiracji Sergia Leone stworzył postać „człowieka bez imienia”, bohatera spaghetti-westernowej Trylogii dolara. Po powrocie do Stanów wcielił się w kolejną, ikoniczną postać filmową, porucznika Harry’ego Callahana – bohatera policyjnego Brudnego Harry’ego. Na planie tego filmu zastąpił reżysera Dona Siegela przy realizacji kilku scen. W tym samym roku zadebiutował jako reżyser thrillerem Zagraj dla mnie, Misty, zrealizowanym w założonym przez siebie w 1967 roku studiu Malpaso. Do filmu Bird twórczość Eastwooda (głównie westerny i produkcje sensacyjne) to przede wszystkim udana próba odnowienia gatunkowych schematów. Począwszy od filmowej biografii Charliego Parkera wytrawne kino Eastwooda nabiera cech realistycznego kina psychologicznego z wyraźnym wydźwiękiem moralizatorskim. Zdobywca dwóch Oscarów za reżyserię, Nagrody Irvina Thalberga oraz honorowej, canneńskiej Złotej Palmy (2002).
1971 Zagraj dla mnie, Misty / Play Misty for Me
1980 Bronco Billy
1992 Bez przebaczenia / Unforgiven
2000 Kosmiczni kowboje / Space Cowboys
2003 Rzeka tajemnic / Mystic River
2006 Sztandar chwały / Flags of Our Fathers
2006 Listy z Iwo Jimy / Letters from Iwo Jima
2014 Jersey Boys