Takeshis’ to zaledwie pierwszy odcinek unurzanej w oparach absurdu, autobiograficznej i autotematycznej trylogii autorstwa Takeshiego Kitano. Surrealistyczna otoczka skutecznie odprawia z kwitkiem uparciuchów skłonnych przypiąć filmowi etykietkę z wygodną dla nich interpretacją i wymyka się jednoznacznej analizie. Kitano – zresztą podobnie jak i lwia część pozostałych aktorów występujących w Takeshis’ – pojawia się tutaj w dwóch różnych rolach: słynnego Beata Takeshiego oraz aspirującego aktora, pana Kitano, przejawiającego istną obsesję na punkcie znanego sobowtóra. Ten swoisty dualizm nie pozostaje bez znaczenia, pan Kitano bowiem w swoich rojeniach zaczyna żyć życiem Beata, a sam film staje się swoistą projekcją odautorskich lęków reżysera.
Japoński reżyser, scenarzysta, aktor, satyryk, piosenkarz, poeta, prezenter, malarz i osobowość telewizyjna. Jako kontrowersyjny Beat Takeshi w latach 70. i 80. święcił triumfy w stand-upie, swój pierwszy film wyreżyserował w 1989 roku. Brutalny glina zdradzał fascynacje kinem yakuza i choć Kitano pozostał tej estetyce wierny i chętnie korzystał z niej w późniejszych filmach – łącznie z nagrodzonym Złotym Lwem Hana-bi – nakręcił również chociażby poetyckie Lalki, przygodowego Zatoichiego czy autobiograficzne Takeshis’, dowodząc swojej wszechstronności. Dzięki wspominanym filmom zapracował sobie na miano czołowego współczesnego reżysera japońskiego.
1989 Brutalny glina / Sono otoko, kyôbô ni tsuki / Violent Cop
1993 Sonatine
1997 Hana-bi / Fireworks
2002 Lalki / Dolls
2003 Zatoichi / Zatôichi
2008 Takeshis’
2012 Autoreiji: Biyondo / Outrage: Beyond