Diaboliczna manipulacja, spisek czy projekt artystyczny? Najgłośniejszy proces dotyczący wolności sztuki w historii Danii, czyli Thomas Strøbech kontra Das Beckwerk, nie dotyczył granic kontrowersyjnych praktyk artystycznych, lecz kradzieży… tożsamości. Oskarżony, Das Beckwerk, jest artystą konceptualnym, uprzednio znanym jako Claus Beck-Nielsen. Po ogłoszeniu swojej śmierci i wystawnym pogrzebie reprezentującej go kukły od 2001 roku funkcjonuje pod nowym nazwiskiem. W 2009 roku wydaje powieść The Sovereign, w której w najdrobniejszych szczegółach opisuje prywatne życie pozywającego: kolegi po fachu oraz byłego wspólnika, Thomasa Strøbecha, również funkcjonującego pod wieloma innymi nazwiskami. Para artystów, przypominająca do złudzenia duńską, młodszą i bardziej dysfunkcyjną wersję Gilberta i George’a, zatraca się w przewrotnej grze, gdzie stawką jest wygrana w kuriozalnym procesie, z którego strony czerpią sadomasochistyczną przyjemność. Jak w rasowym dramacie sądowym mamy tu fałszywych świadków, bezczelne prowokacje, kalumnie i intrygi, oskarżenia i spreparowane dowody. Tyle że co jest fikcją, a co prawdą, nawet ława przysięgłych nie byłaby w stanie stwierdzić.
Urodził się w 1969 roku. Jest absolwentem wydziału dokumentalnego w Duńskiej Szkole Filmowej, gdzie obecnie wykłada. Pracuje również dla Danish Broadcasting Network. Za krótki film Max by Chance otrzymał nagrodę dla najlepszego dokumentu na festiwalu CPH:DOX, a za The World in Denmark – duńskiego Oscara, czyli Roberta, dla najlepszego krótkiego metrażu w 2007 roku.
2004 Rejsen på ophavet / Max by Chance (doc., short)
2006 Mig og dig (TV, doc.)
2007 Desmåskrig (co-dir., doc., short)
2007 Verden i Danmark / The World in Denmark (doc., short)
2009 Næste gang bliver vi fugle (doc., short)
2009 Drømme i København / Dreams in Copenhagen (doc.)
2012 Jestem fikcją / Identitetstyveriet / I Am Fiction (doc.)