Sędziwy akademik umawia się z atrakcyjną dziewczyną do towarzystwa, ale zanim dojdzie do skonsumowania randki, czeka go pasmo nieplanowanych komplikacji. Prawdę powiedziawszy, cel spotkania w ogóle zejdzie z pola widzenia, gdy na horyzoncie pojawi się ten trzeci – wiedziony obsesyjnym uwielbieniem do dziewczyny młodzieniec. Każda następna scena wybucha mikroniespodzianką, raz po raz wyrywając widza z przekonania, że wie, w jakim kierunku zmierza filmowa opowieść. Zastygła kamera dotrzymuje kroku bohaterom i przepływającym między nimi emocjom. Obserwuje je spokojnie, z bezpiecznego dystansu, wyławiając subtelny humor sytuacji wynikającej ze zderzenia dwóch podzielonych wielką przepaścią pokoleń. Na koniec jednak nikomu nie będzie do śmiechu.
Urodził się w 1940 roku w Teheranie. Zainteresowany sztuką od dziecka, jako osiemnastolatek wygrał konkurs malarski i rozpoczął studia w Akademii Sztuk Pięknych. W latach 60. pracował w reklamie, projektował plakaty, czołówki filmów i ilustrował książki dla dzieci. Karierę w filmie rozpoczął w wieku 30 lat jako pracownik Centrum Intelektualnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży. Od tamtej pory napisał, wyreżyserował, zmontował i wyprodukował ponad 30 krótkometrażówek, filmów fabularnych i dokumentów, które zdobywały uznanie zarówno w Iranie, jak i na świecie. Chociaż jego styl wielokrotnie był porównywany do poetyki innych reżyserów, filmy Kiarostamiego mają unikalny charakter. Ich narracja jest niewymuszona, forma filmowa prosta, niesiona przez nią treść zaś niezwykle złożona – poetycka, liryczna, kontemplacyjna, refleksyjna oraz niecodziennie wyrafinowana.
1994 Pod oliwkami / Zire darakhatan zeyton / Through the Olive Trees
1995 Lumière i spółka / Lumière et compagnie / Lumière and Company (doc.)
1997 Smak wiśni / Ta’m e guilass / Taste of Cherry
1999 Uniesie nas wiatr / Bad ma ra khahad bord / The Wind Will Carry Us
2010 Zapiski z Toskanii / Copie conforme / Certified Copy
2012 Like Someone in Love