Maud była w ciemnym miejscu, ale teraz podąża w stronę światła, i to takiego wiekuistego. A przynajmniej tak wydaje się tej zagubionej dziewczynie, która po tragicznym wypadku porzuciła rozwiązły styl życia i stała się gorliwą bożą służką, przyjmując za patronkę Marię Magdalenę. Na co dzień pokornie wykonuje zawód pielęgniarki, lecz wierzy, że przeznaczono jej donioślejszą misję. Pragnie ewangelizować, a za cel obiera sobie nową podopieczną, ciężko chorą artystkę o dekadenckim usposobieniu. Desperacko próbując ją zbawić, zatraca samą siebie. Przypomina ćmę zwiedzioną fałszywym, destrukcyjnym blaskiem. Film Rose Glass jest utrzymanym w konwencji horroru studium szaleństwa, w podobnym stopniu przerażającym, co smutnym. Dojmującą sugestywność zawdzięcza przede wszystkim skupionej i zaciekłej roli Morfydd Clark oraz opresyjnej ścieżce dźwiękowej Adama Janota Bzowskiego, która w najintensywniejszych momentach tężeje w industrialny zgrzyt.
British Independent Film Awards 2021 – najlepsze zdjęcia, Douglas Hickox Award; London FF 2019 – najlepszy film (wyróżnienie honorowe)
Brytyjska reżyserka. Przyszła na świat w 1990 roku nieopodal Chelmsford. Uczyła się w London College of Communication oraz National Film and Television School. Zrealizowany przez nią krótki metraż Room 55 był pokazywany na festiwalach SXSW i Cameraimage. Saint Maud to jej pełnoprawny debiut. Film spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, wśród jego admiratorów znalazł się m.in. krytyk Mark Kermode, który umieścił go na pierwszym miejscu w zestawieniu najlepszych premier 2020 roku.
2010 Moths (short)
2013 The Silken Strand (shot)
2014 Room 55 (short)
2015 Bath Time (short)
2019 Święta Maud / Saint Maud