Precyzyjna konstrukcja, zagadkowość fragmentarycznej narracji, wspaniałe zdjęcia autorstwa Reinholda Vorschneidera oraz przemyślany w detalach montaż. Wszystkie te atuty sprawiają, że Wyśniona ścieżka jest najbardziej onirycznym i tajemniczym filmem Angeli Schanelec. Para młodych kochanków spędza beztrosko czas w Grecji pod koniec lat 80. Theres i Kenneth grają na ulicy na bębenkach, zbierają pieniądze do beretu, dryfują przez nadmorski pejzaż. Nagła, błyskotliwa elipsa sprawia, że akcja filmu przeskakuje o 30 lat do przodu, w sam środek burzliwego związku innej pary: Ariane i Davida. Ich małżeństwo właśnie się rozpada, a oni sami orbitują w kierunku rozdzielonych kochanków z pierwszej połowy filmu. Wyśniona ścieżka opisuje skomplikowaną choreografię pomiędzy czworgiem bohaterów, których drogi przecinają się w realistycznej przestrzeni, która równie dobrze może być całkowicie wyimaginowana.
Stowarzyszenie Niemieckich Krytyków Filmowych 2018 - najlepsze zdjęcia, najlepszy montaż
Reżyserka uważana za jedną z przedstawicielek ukształtowanej w latach 90. „szkoły berlińskiej”, do której należą także Christian Petzold, Valeska Grisebach czy Thomas Arslan. Jej radykalny, eksperymentalny styl charakteryzują m.in. długie ujęcia, elipsy i antypsychologiczny styl gry aktorskiej. Od lat współpracuje z Maren Eggert, która zagrała główną rolę w Byłam w domu, ale… Filmy Schanelec prezentowane były na festiwalach w Berlinie, Cannes i Locarno. Jest wykładowczynią Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu.
1993 Na lato zostałam w Berlinie / Ich bin den Sommer über in Berlin geblieben / I Stayed in Berlin All Summer
1995 Szczęście mojej siostry / Das Glück meiner kleinen Schwester / My Sister's Good Fortune
1998 Miejsca w miastach / Plätze in Städten / Places in Cities
2001 Przemijające lato / Mein langsames Leben / Passing Summer
2004 Marsylia / Marseille
2007 Popołudnie / Nachmittag / Afternoon
2016 Wyśniona ścieżka / Der traumhafte Weg / The Dreamed Path
2019 Byłam w domu, ale… / Ich war zuhause, aber / I Was at Home, But…