Miro jest imigrantem, który uciekł z byłej Jugosławii z powodu wojny, obecnie mieszka w Toronto. Dowiaduje się, że jego przyjaciel z dzieciństwa, Dado, o którym wieść zaginęła 20 lat temu, jest poszukiwany za zbrodnie wojenne. Miro wraca do Bośni, aby go odnaleźć. Szczegóły jego podróży są niejasne, podobnie jak los Dado, który w opowieściach mieszkańców wioski jawi się jako duch. Duchami są także niektórzy mieszkańcy osady. Kilkakrotnie przywołana scena wypadku autobusu z młodzieżą jadącą na zawody sportowe stanowi symboliczne przypomnienie wydarzeń tkwiących w zbiorowej pamięci. Film, będący połączeniem dokumentu z fabułą, wydaje się zawieszony między teraźniejszością a przeszłością, między Jugosławią a Kanadą, między pamięcią, snem a rzeczywistością. Serbskie słowo krivina można przetłumaczyć jako metaforyczne na zakręcie. Film jest zapisem osobistych doświadczeń reżysera, a także zbiorowej pamięci całego pokolenia, które musiało uciekać na Zachód i nie potrafiło odnaleźć się w nowej, „lepszej” rzeczywistości. Traumatyczne doświadczenia infekują ich pamięć, co uniemożliwia im budowanie życia na nowo. Krivina to oryginalne, hipnotyczne i miejscami wręcz surrealistyczne dzieło, w którym nic nie jest tym, czym się wydaje.
Urodził się w 1983 roku w Sarajewie, 10 lat później jego rodzina przeprowadziła się do Kanady z powodu wojny domowej w Bośni i Hercegowinie. Reżyser i producent filmowy. Jego krótkie metraże pokazywano na wielu festiwalach, m.in. w Toronto, Vancouver czy Palm Springs. Na zeszłorocznych Nowych Horyzontach jego dokument Bezpiecznik albo jak spaliłem Simóna Bolívara brał udział w konkursie na najlepszy europejski film krótkometrażowy. Krivina to jego debiut pełnometrażowy.
2008 Mobilni Snovi / Mobile Dreams (short)
2009 On a Lonely Drive (short)
2010 Žena u Ljubičastom / Woman in Purple (short)
2011 Bezpiecznik albo jak spaliłem Simóna Bolívara / Kako sam zapalio Simóna Bolívara / The Fuse: Or How I Burned Simón Bolívar (doc., short)
2012 Krivina