Podmiotem swego filmu Markus Schleinzer uczynił pedofila w średnim wieku, który więzi w piwnicy swojego domu dziesięcioletniego chłopca. Reżyser jednak nie eksploatuje sensacyjnego potencjału tematu, nie posuwa się do emocjonalnego szantażu, nie żeruje na empatii widza. Ten utwór to swoiste badanie obserwacyjne: pięć miesięcy z życia Michaela i Wolfganga zarejestrowane przez bierne oko kamery. Dokumentalna precyzja, powolny montaż i długie ujęcia potęgują przerażającą siłę oddziaływania filmu Schleinzera, idealnie współgrając z jego niewygodnym tematem. Reżyser sięga po społeczne tabu, ale kontrowersyjność treści nie przysłoniła mu atrakcyjności formy.
Kameralny dramat zbliża się momentami do thrillera, a może i nawet do horroru, gdyż reżyser nie poprzestał na surowej, zdystansowanej obserwacji. Historia ma swoje logiczne rozwinięcie i finał, być może jedne z najbardziej intrygujących, jakie dane będzie obejrzeć uczestnikom festiwalu. Schleinzer podczas realizacji Michaela wykorzystał też z pewnością swoje doświadczenie kierownika castingu – obie główne role są obsadzone wręcz perfekcyjnie.
Urodził się w Wiedniu w 1971 roku. Przygodę z filmem zaczął od aktorstwa, lecz karierę zrobił jako świetny kierownik castingu. Od 1999 roku regularnie współpracuje ze swoim rodakiem, Michaelem Hanekem. Michael to jego reżyserski debiut.
2011 Michael