Wstrząsający, a przy tym aktualny film o mechanizmie nagonki, o bukolicznej swojskości splecionej z przemocą i wykluczeniem, zrealizowany na podstawie sztuki Martina Sperra. Do bawarskiej wsi powraca po dłuższej nieobecności Abram (zagrał go sam Sperr). Chłopak podobno mieszkał w mieście, a może był w więzieniu? Ludzie mówią, że chyba odsiadywał wyrok za relacje seksualne z mężczyznami. Plotka krąży, wywołuje niewybredne żarty, które niepostrzeżenie przechodzą w pogromowy pomruk. Mechanizm przemocy rozkręca się. Abram musi uciekać, ścigany przez chłopów i Hannelore, wykorzystywaną i pogardzaną przez mężczyzn dziewczynę, która twierdzi, że zaszła z nim w ciążę. Prześladowanie i wykluczanie to spektakl odtwarzany we wsi każdego dnia. „Zdrowa” grupa rytualnie odrzuca wszystko, co obce, inne, „niemoralne”: podejrzanego o homoseksualizm (i nieprzypadkowo noszącego żydowskie imię) Abrama, prostytutkę Hannelore, niepełnosprawnego umysłowo chłopaka, ułomnego mężczyznę, tureckich imigrantów. Sceny myśliwskie… nie tylko odsyłają do nazistowskiej przeszłości (akcja sztuki osadzona jest tuż po wojnie, Fleischmann przeniósł ją w lata 60.), ale odsłaniają też uniwersalne przemocowe praktyki, które spoiwem wspólnoty czynią nienawiść.
Pokaz specjalny w hołdzie zmarłej przed rokiem profesor Marii Janion
Niemieckie Nagrody Filmowe 1969 - najlepszy film, najlepszy aktor drugoplanowy (Michael Strixner)
Urodzony w 1937 roku niemiecki reżyser i scenarzysta, absolwent szkół filmowych w Monachium (DIFF) i Paryżu (IDHEC). Zaczynał jako twórca filmów dokumentalnych i dziecięcych, jego krótkometrażowy Alexander und das Auto ohne linken Scheinwerfer otrzymał Nagrodę Specjalną na festiwalu w Wenecji w 1966 roku. W 1969 roku założył wraz z Volkerem Schlöndorffem firmę produkcyjną Hallelujah Film, a w latach 90. obaj wspólnymi siłami wyprowadzili z zapaści legendarne studio Babelsberg. Już od czasu fabularnego debiutu (Sceny myśliwskie...) Fleischmann uprawiał krytykę społeczną, stając się jednym z czołowych twórców Nowego Kina Niemieckiego. Przy scenariuszach jego filmów współpracowali m.in. Martin Walser, Jean-Claude Carrière i Roland Topor.
1969 Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii / Jagdszenen aus Niederbayern / Hunting Scenes From Bavaria
1972 Das Unheil / Havoc
1973 Dorotheas Rache / Dorothea’s Revenge
1975 Der Dritte Grad / Weak Spot
1979 Die Hamburger Krankheit / The Hamburg Syndrome
1989 Es ist nicht leicht ein Gott zu sein / Hard to Be a God
1991 Deutschland, Deutschland / Germany, Germany (doc.)