Antony Hegarty, znany po prostu jako Antony, oraz Charles Atlas, amerykański wideo-artysta, stworzyli w 2006 roku wspólny projekt Turning, który francuski dziennik „Le Monde” określił jako transseksualny koncert-manifest. Na kanwie europejskiej trasy koncertowej powstał film dokumentalny o tym samym tytule, w którym oprócz przeszywających do szpiku kości, wibrujących niepokojem kawałków Antony’ego i scenicznych, teatralnych wizualizacji Atlasa znalazły się intymne wywiady z performerkami kolaborującymi z artystami. Każda z nich opowiada wybraną, dramatyczną i przełomową historię ze swojego życia. Żadna swojej opowieści nie kończy, robi to za nie Antony, którego piosenki w lirycznej formie syntetyzują indywidualne doświadczenia. Wszak cała twórczość Antony’ego kręci się wokół niedopasowania: do świata, do własnego ciała, do swojej płci. Turning zatacza kręgi na tym samym terenie: tożsamości płciowej, kobiecości, androgynii, utraty niewinności i poszukiwania swojego miejsca w świecie, ponad prostackim, binarnym podziałem na męskie i kobiece.
Amerykański artysta nowych mediów, reżyser, scenograf i projektant kostiumów. Od lat 70. tworzy prace wideo, multimedialne instalacje, kręci filmy dokumentalne i inscenizuje sceniczne performance. W 2006 roku miała miejsce jego wystawa retrospektywna w Tate Modern; jego prace prezentowane były też w Whitney Museum, nowojorskiej MoMie i Centrum Pompidou w Paryżu.
1983 Sometimes It Works, Sometimes It Doesn’t (co-dir., doc.)
1994 Superhoney
2002 The Legend of Leigh Bowery (doc.)
2010 William Kentridge: Anything Is Possible (co-dir., doc.)
2012 Turning (doc.)