Na Orly wszystko jest takie jak na innych dużych, przesiadkowych lotniskach. Funkcjonalne otoczenie, bezosobowe procedury, spieszący się lub czekający w zawieszeniu ludzie. Czas się rozciąga, a repertuar czynności i zachowań jest ograniczony. Ziemia niczyja, miejsce przypadkowych spotkań i powierzchownych konwersacji, podsłuchanych niechcący i nie od początku. Podobnie – nagle, fragmentarycznie i przelotnie – poznajemy bohaterów filmu Schanelec. Pasażerkę lotu do Montrealu, która gubi płaszcz, ale za to spotyka podróżującego do San Francisco samotnego ojca. Matkę podróżującą z nastoletnim synem na pogrzeb. Znudzoną sobą parę. Orly to film o przypadkowych spotkaniach i roli, jaką odgrywają one w życiu. Schanelec bada, jak powstają więzi międzyludzkie, jak w pozornie nieistotnych, ulotnych chwilach tworzy się intymność i jak rozmaite może ona przybierać formy. Jest to także film o filmie, pokazujący, jak każdą historię tworzą epizody, których znaczenie da się odczytać dopiero w retrospekcji.
Reżyserka uważana za jedną z przedstawicielek ukształtowanej w latach 90. „szkoły berlińskiej”, do której należą także Christian Petzold, Valeska Grisebach czy Thomas Arslan. Jej radykalny, eksperymentalny styl charakteryzują m.in. długie ujęcia, elipsy i antypsychologiczny styl gry aktorskiej. Od lat współpracuje z Maren Eggert, która zagrała główną rolę w Byłam w domu, ale… Filmy Schanelec prezentowane były na festiwalach w Berlinie, Cannes i Locarno. Jest wykładowczynią Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu.
1993 Na lato zostałam w Berlinie / Ich bin den Sommer über in Berlin geblieben / I Stayed in Berlin All Summer
1995 Szczęście mojej siostry / Das Glück meiner kleinen Schwester / My Sister's Good Fortune
1998 Miejsca w miastach / Plätze in Städten / Places in Cities
2001 Przemijające lato / Mein langsames Leben / Passing Summer
2004 Marsylia / Marseille
2007 Popołudnie / Nachmittag / Afternoon
2016 Wyśniona ścieżka / Der traumhafte Weg / The Dreamed Path
2019 Byłam w domu, ale… / Ich war zuhause, aber / I Was at Home, But…