English

Jennifer Reeves – filmy krótkie 2

90’

Chronic

USA 1996 / 38’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
obsada:Jennifer Reeves, Noelle Kalom, Barbara Lee, Bill Bronson, Jeanne Liotta
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:Jennifer Reeves
nagrody:Oberhausen ISFF 1997 - nagroda FIPRESCI, nagroda główna / FIPRESCI Prize, Main Prize, New York ISFF 1997 - najlepszy film / Best Film
wersja językowa:angielska

Chronic to eksperymentalny pamiętnik dojrzewania, przepełniona lękiem opowieść o poszukiwaniu tożsamości w świecie przemocy. Film jest wstępem do The Time We Killed. Gwałt, ciąża, zawód miłosny, ciągłe ocieranie się o samobójczą śmierć, wewnętrzny bunt i obawa, związana z bezbronnością kobiecego ciała, spowodują, że Gretchen trafi do szpitala psychiatrycznego. W szpitalu, a potem w wielkim mieście, w którym zamieszka, zafascynowana różnymi obliczami kobiecości, zyska nowe przyjaciółki i kochanki.

Elations in Negative

USA 1990 / 5’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:Jennifer Reeves
wersja językowa:brak dialogów

Krwawa adaptacja wiersza Williama Carlosa Williamsa, amerykańskiego modernisty i imaginisty. Dla Williamsa poezja była polem, czystą płaszczyzną, na której umieszcza się obraz poetycki, charakteryzujący się jasnością i dokładnością detali. Jennifer Reeves w transgresyjnym stylu odpowiada na pytania stawiane przez niego w wierszu.

Fear of Blushing

USA 2001 / 5’50’’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:CFMDC
wersja językowa:angielska

Niezwykłe kolory i korozja obrazu w jednym, lęk przed prędkością i fascynacja nieuchwytnością zmiany. Wstyd i przyjemność. Abstrakcyjne eksperymenty Jennifer Reeves można interpretować, posługując się wskazówkami zawartymi w ich tytułach. Reżyserka tworzy niepokojącą przestrzeń wizualną i dźwiękową, łącząc w zaskakujących konfiguracjach kształty, zapętlone głosy, zniekształcone muzyczne frazy.

Girls Daydream about Hollywood

USA 1992 / 5’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:Jennifer Reeves
wersja językowa:angielska

Kolaż fragmentów emocjonalnego krajobrazu, w którym nakładają się na siebie i mieszają telewizyjne klipy z barowymi rozmowami, wspomnienia gwałtu z nienazwanymi fantazjami. Próba rekonstrukcji zdarzeń, która wciąż się rozpada. Złożoność i niejasność nie po raz pierwszy triumfuje w filmie Jennifer Reeves.

Light Work Mood Disorder

USA 2007 / 27’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
muzyka:Anthony Burr
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:Filmmakers Cooperative
wersja językowa:brak dialogów

Rozwinięcie wątków Light Work I. Film prezentowany w formie podwójnej projekcji, często jako filmowo-dźwiękowy performance na żywo, ilustrowany pulsującą w zmiennym rytmie, elektroniczną, eksperymentalną muzyką Anthony'ego Burra. Tematem pozostaje niepokojąca w swojej niedoskonałości, archaiczna XX-wieczna technologia przeciwstawiona z jednej strony formom organicznym, światom genetycznych mutacji, z drugiej - cyfrowemu charakterowi XXI w.

Agnieszka Szeffel

We Are Going Home

USA 1998 / 10’

reżyseria:Jennifer Reeves
scenariusz:Jennifer Reeves
zdjęcia:Jennifer Reeves
montaż:Jennifer Reeves
obsada:Deirdre Logue, Veronica Disanto, Jennifer Reeves, Joey Lee
producent:Jennifer Reeves
produkcja:Sparky Pictures
właściciel praw:Jennifer Reeves
nagrody:Ann Arbor FF 1999 - Film Coop Award
wersja językowa:brak dialogów

Film nakręcony latem 1997 r. na eksperymentalnej filmowej farmie w Ontario, należącej do reżysera, Philipa Hoffmana, poświęcony pamięci jego przedwcześnie zmarłej partnerki, reżyserki i pisarki Marian McMahon. To zapis pragnień, przeplatających się ze sobą, poetyckich wizji należących do trzech kobiet. W efekcie ręcznej obróbki taśmy 16 mm rzeczywiste wiejskie krajobrazy nabierają wymiaru pejzażu wewnętrznego.