To film science fiction, psychodeliczny powrót do łona – mówi jego bohater, fotograf i operator Brian Fass. I faktycznie, utkany z nietypowych elementów dokument opowiada o jego pragnieniach, doznaniach i największych demonach. Kultowy twórca niezależny, Amos Poe, w swoim, jak sam twierdzi, najbardziej osobistym projekcie bierze pod lupę jednostkę, w której dostrzega cząstkę siebie. Powstał w ten sposób utwór niezwykle intymny, bez cienia fałszu zgłębiający takie zagadnienia, jak depresja, ambicja czy uzależnienie. Wyłaniająca się z nich prawda o życiu i twórczości artysty owładniętego własną sztuką wydaje się ostateczna.
Urodził się w Izraelu w 1949 roku, żyje i pracuje w Nowym Jorku. Zaczynał jako fotograf w piśmie „Time” reportażem o inwazji Rosji na Czechosłowację, ale aparat szybko zamienił na kamerę. Kojarzony jest z subkulturą punkową i nurtem No Wave Cinema, będącym artystyczną próbą połączenia pozornie sprzecznych fascynacji ówczesnego pokolenia wyrzutków: muzyki punk, francuskiej Nowej Fali oraz kina B-klasowego. Pierwsze filmy kręcił zupełnie bez budżetu, z użyciem kamery Super 8. Od początku lat 70. nieprzerwanie reżyseruje niezależne dokumenty i awangardowe fabuły.
1975 Night Lunch (co-dir., doc.)
1976 The Blank Generation (co-dir., doc.)
1978 The Foreigner
1984 Alfabetyczne miasto / Alphabet City
1995 Śmiertelny weekend / Dead Weekend (TV)
2003 Just an American Boy (doc.)
2012 Spacer w parku / A Walk in the Park (doc.)