English

Bilety i dostępy do filmów online już w sprzedaży

7/07/22
Meduza, reż. Anita Rocha da Silveira
mBank partnerem tytularnym Nowych Horyzontów

Urodzaj, obfitość, bogactwo: to pierwsze skojarzenia, które przychodzą na myśl po nawet pobieżnej lekturze programu 22. MFF Nowe Horyzonty (21-31 lipca stacjonarnie, do 7 sierpnia również online). Do wyboru jest aż 271 filmów z różnych stron świata – od wielkich przebojów z Cannes, Wenecji czy Berlina, przez klasyczne dzieła mistrzyń i mistrzów, po awangardowe propozycje od młodych, bezkompromisowych twórczyń i twórców. Dziś – na stronie nowehoryzonty.pl – rozpoczyna się sprzedaż biletów oraz pojedynczych dostępów i pakietów dostępów do filmów online.

Sprawdź program i kup bilet/dostęp

Uwaga! Do 20 lipca, do godz. 12:00, zakup biletów jest możliwy tylko poprzez stronę nowehoryzonty.pl, stacjonarne kasy festiwalowe zostaną otwarte 20 lipca w Kinie Nowe Horyzonty (20 lipca kasy będą czynne w godzinach 12:00-20:00; od 21 do 31 lipca w godzinach od 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu), a 22 lipca w Dolnośląskim Centrum Filmowym (kasy czynne od godz. 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu). Szczegółowe informacje na temat zakupu biletów oraz cennik dostępne są w naszym przewodniku.

Sprawdź przewodnik | bilety stacjonarne

Jak odszukać filmy prezentowane online i zakupić dostępy?

Aby wybrać tytuły dostępne wyłącznie w sieci, wystarczy kliknąć w indeks filmów (zakładka „program” na stronie www festiwalu) i zaznaczyć opcję „online” za pomocą suwaka. W sprzedaży znalazły się pojedyncze dostępy oraz pakiety umożliwiające uruchomienie 5, 10 lub 25 seansów filmów z oferty tytułów prezentowanych online. O tym, jak dokonać zakupu i oglądać filmy online przeczytasz w naszym przewodniku.

Sprawdź przewodnik | dostępy do filmów online

Co obejrzeć w pierwszej kolejności?

Które tytuły najlepiej dodać do koszyka jako pierwsze? Przeczytaj zestawienia TOP 3 przygotowane przez Małgorzatę Sadowską i Ewę Szabłowską, dyrektorki artystyczne festiwalu, oraz Marcina Pieńkowskiego, dyrektora Nowych Horyzontów.

TOP 3 Marcina Pieńkowskiego

Blisko, reż. Lukas Dhont

Najpiękniejszy film tegorocznego festiwalu w Cannes. Nagrodzone Grand Prix Blisko to sensualna i czuła opowieść o przyjaźni dwóch trzynastolatków. Uniwersalny film o akceptacji błędów i nauce przeżywania najtrudniejszych, najbardziej brutalnych emocji.

Godland, reż. Hlynur Pálmason

Przewrotny, pełen czarnego humoru film Pálmasona to niezwykła przypowieść o wierze i zderzeniu człowieka z żywiołem. Jeden z najpiękniejszych formalnie filmów tegorocznego festiwalu w Cannes.

Kawałek nieba, reż. Michael Koch

Magnetyzujące slow cinema i tragiczne love story, z głębokim, humanistycznym przesłaniem. Film, który porusza i przytłacza. Opowieść o fatum, o tragedii, które spada na bohaterów z pięknego alpejskiego nieba.

 

TOP 3 Małgorzaty Sadowskiej

Pomiędzy / Bez miejsca, reż. Samir Karahoda

Mistrz absurdalnego humoru, perfekcyjnie skomponowanych kadrów, skrótu i skondensowanej metafory. Dwa krótkie metraże Karahody nie tyle portretują, co na gorącym uczynku chwytają niuanse społecznej i politycznej sytuacji Kosowa. Ale tylko tej miary obserwator – z historii o drużynie ping-ponga i stanie architektury na prowincji jest w stanie stworzyć poruszające, tragikomiczne ballady o marzeniach, nadziejach i niespełnieniu. Filmy Samira Karahody znalazły się w zestawie krótkich metraży „Kosowo w budowie”, prezentowanego w ramach Fokusu na Kosowo.

Turkusowa suknia, reż. Maryam Touzani

Nie każde dziedzictwo to skarb, nie każdą tradycję należy wyrzucić na śmietnik – Maryam Touzani (Adam, 19. NH) zręcznie wyszywa swój melodramat ze sprzeczności i konfliktów, obchodząc się przy tym z emocjami bohaterów jak z jedwabną satyną. Rozpisana na kochające się małżeństwo krawców, ich pomocnika i ginącą sztukę ręcznego haftu, intymna Turkusowa suknia opowiada o pragnieniu życia w zgodzie ze sobą. W roli powściągliwego krawieckiego mistrza wystąpił palestyński aktor Saleh Bakhri, który tworzy na ekranie jedną z najpiękniejszych figur męskości, jakie w ostatnich latach widziało kino.

Archipelag, reż. Joanna Hogg

Drugi film Joanny Hogg to budzący dyskomfort portret rodziny w kryzysie, satyra na rytuały klasy wyższej i fascynujące ćwiczenie z filmowej abstrakcji. Matka i dwoje jej dorosłych dzieci spędza weekend w wakacyjnym domu na jednej z wysp archipelagu Scilly (wybrzeże Kornwalii). W tle rodzinnych dram i podchodów krząta się zatrudniona do gotowania wyrafinowanych dań dziewczyna, a wynajęty, by zapewnić kulturalne rozrywki malarz, przekłada rzeczywistość na sztukę. Mistrzowsko portretujący relacje, błyskotliwie punktujący przemoc, jaka stoi za komfortem bogaczy (mordowane bażanty, gotowane na żywca homary), a zarazem refleksyjny i samoświadomy Archipelag jest filmem, którego reżyserka, choć ma nad bohaterami nieograniczoną władzę, nigdy nie wykorzystuje swojego przywileju.

 

TOP 3 Ewy Szabłowskiej

Wielki ruch, reż. Kiro Russo

Niezwykłe kino drogi, bo będące skrzyżowaniem podróży duchowej, metafizycznej wyprawy i majaków rozgorączkowanego umysłu. Nowy film boliwijskiego reżysera Kiro Russo, jak wskazuje sam tytuł, jest rzeczą o płynności świata. Ucieleśnieniem tego żywiołu jest La Paz i jego tętniące życiem ulice i bazarki. Z miejskiej symfonii przebija się kilka głosów, za którymi podąża reżyser: chorego chłopaka z prowincji, który zostaje pochłonięty przez miasto i jego dziwne moce; uzdrowiciela i oszusta oraz przekupki – dobrej duszyczki targowiska, specjalistki od beznadziejnych przypadków. Surowa, niemalże dokumentalna forma, z upływem czasu staje się coraz bardziej fantastyczna, miejscami wręcz abstrakcyjna. Portret miasta, ożywianego ciemną energią, pełnego tajemnic i magii, nakreślony z niezwykłą wrażliwością społeczną i filmową erudycją.

Silent Twins, reż. Agnieszka Smoczyńska

Rzecz o życiu w świecie marzeń. W niezwykle czuły i empatyczny sposób, Agnieszka Smoczyńska opowiada o milczących bliźniaczkach. Prawdziwa historia June i Jennifer Gibbons, czarnoskórych bliźniaczek z Walii, które od dzieciństwa rozmawiały tylko ze sobą. Siostry odmawiające werbalnej komunikacji z rodziną, nauczycielami i rówieśnikami tworzą symbiotyczny, choć niepozbawiony rywalizacji duet. Ich życie toczy się za zamkniętymi drzwiami dziewczęcego pokoju: w wyobraźni, we wspólnych zabawach i na kartach książek, które piszą. Historia nastoletniego buntu czy ekscentrycznej zabawy, która wymknęła się spod kontroli? A może kryzysu psychicznego lub studium toksycznej miłości?

Super Natural, reż. Jorge Jácome

Super Natural dwa pozaludzkie głosy wzywają do zanurzenia się w bujnym ekosystemie filmowym Jorge Jácome’a. Czy to głosy syren, których pieśni od zawsze wabiły żeglarzy, by zejść z utartego kursu i pogrążyć się w pianie złudzeń? Zapadnij się w fotelu – nęcą. – Czy już śpisz? Po części multisensoryczny kolaż, po części medytacja z przewodnikiem, Super Natural angażuje fizyczność zarówno performerów, jak i widzów. Reżyser przekształca subtropikalną przyrodę Madery w pierwotną zupę form: ciał w kontakcie, ciał rozpływających się w krajobrazach, ciał splecionych z innymi ciałami: ludzi, roślin, owoców i zwierząt. Obezwładniający seans, będący kinowym odpowiednikiem ciepłego, mocnego uścisku, który formułuje nową koncepcję intymności. Rzecz o byciu razem.


czytaj także
Dystrybucja We really need you tonight. „Pięć diabłów” od dziś w kinach! 2/12/22
Dystrybucja „Zmysłowe i porywające”: krytycy chwalą „Pięć diabłów” 7/12/22
News Sprezentuj festiwal pod choinkę. Świąteczny voucher na 23. Nowe Horyzonty 8/12/22
Nowe Horyzonty VOD 268 powodów do radości. Świąteczna promocja Nowych Horyzontów VOD 13/12/22

Newsletter

OK