Dowcipny, pełen ironii, ale i zaangażowania pełnometrażowy debiut niemieckiego reżysera Maxa Linza. Młoda przebojowa kurator sztuki Asta Andersen przygotowuje w Berlinie nową wystawę poświęconą kinu. Jednak żeby móc ją zorganizować, potrzebuje pieniędzy. Odwiedza więc różne instytucje kultury, korzysta też ze swoich znajomości, starając się dotrzeć do odpowiednich źródeł finansowania. W 1962 roku w Oberhausen młode pokolenie niemieckich filmowców wystosowało manifest, który przyczynił się do uniezależnienia przemysłu filmowego od zasad rynkowych. Reżyser bada, co z tamtych deklaracji pozostało we współczesnej produkcji kulturowej. Zastanawia się również nad granicami kina, odwołując się do niefilmowych form dyskursu: teatru, performance’u, reklamy, wykładu akademickiego, instalacji wideo, a nawet sitcomu. W autorefleksyjny sposób prezentuje artystyczną mozaikę, za pomocą której prześwietla dzisiejsze związki sztuki, kina, ekonomii i polityki.
Adam Horowski
Urodził się w 1984 roku w Niemczech. Studiował filmoznawstwo na Freie Universität w Berlinie i na Université Sorbonne Nouvelle w Paryżu. Następnie uczył się reżyserii na Deutsche Film- und Fernsehakademie w Berlinie. Jest reżyserem, scenarzystą i montażystą. Kłopot Asty to jego pełnometrażowy debiut.
2011 Die Finanzen des Großherzogs Radikant Film (short)
2014 Kłopot Asty / Ich will mich nicht künstlich aufregen / Asta Upset