Niezwykły portret Polski doby stalinizmu pokazany przez pryzmat dzieci próbujących naśladować zachowania dorosłych. Podwórkowe zabawy zainspirowane informacją o śmierci Stalina ściągają na głowy rodziców niczego nieświadomych dzieci autentyczne represje ze strony Urzędu Bezpieczeństwa. Gorzko ironiczne spojrzenie na polską rzeczywistość roku 1953 po 30 latach od tamtych wydarzeń również wywołało reakcję systemu. Film Roberta Glińskiego na swoją premierę musiał czekać aż pięć lat. Co ciekawe, inspiracją dla scenariusza filmu była napisana w 1976 roku sztuka Poobiednie igraszki Romy Mahieu – zamieszkałej w Argentynie polskiej emigrantki, która krytykowała w niej rządzącą krajem juntę wojskową. Tamtejsze władze także zakazały wystawiania tego tekstu.
Mannheim IFF 1987 – FIPRESCI Award, Film Ducat, Catholic Film Award; Koszalin ‘Youth and Film’ 1986 – Best Directorial Debut
Urodził się w 1952 roku w Warszawie. W 1975 roku ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej, a cztery lata później reżyserię na łódzkiej Filmówce. Dwukrotny laureat Złotych Lwów na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – za Wszystko, co najważniejsze… (1992) i Cześć, Tereska (2001). Od 2002 roku wykłada na Wydziale Reżyserii PWSFTViT w Łodzi, a od 1 września 2008 pełni także funkcję rektora tej uczelni. Jest również autorem programu nauczania i wykładowcą Gdyńskiej Szkoły Filmowej. W 2011 roku otrzymał tytuł naukowy profesora sztuki filmowej.
1983 Niedzielne igraszki / Sunday Pranks
1988 Łabędzi śpiew / Swan Song
1992 Wszystko, co najważniejsze… / All That Really Matters
2001 Cześć, Tereska / Hi, Tereska
2005 Wróżby kumaka / The Call of the Toad
2009 Świnki / Piggies