On się budzi, wychodzi z domu, jeździ po okolicy, idzie na ryby. Ona je śniadanie, zmywa, słucha radia. Gdy on nie wraca, ona zaczyna poszukiwania. Można tak streścić ten film. Ale można też powiedzieć, że to jedno z najbłyskotliwszych dzieł minionego roku, perełka autorskiego kina. Niemal wszystko dzieje się w samym obrazie i dźwięku. Bez przerwy zmieniają się perspektywy słuchania, subiektywne i obiektywne, powietrzne i podwodne, mieszają się języki dialogów i monologów, wewnętrznych i zewnętrznych, blues towarzyszy jeździe na motorze, elektronika dryfowaniu, a bohater kroczy tanecznie do wtóru kwartetu Szostakowicza. Outsider, Francuz ożeniony z Wietnamką, próbuje znaleźć swoje miejsce w świecie, nie bez surrealistycznego humoru i metafizycznej aury.
Urodziła się w Hanoi, po ukończeniu filozofii na Uniwersytecie w Sajgonie pracowała jako producentka filmów promujących turystykę. Potem przeniosła się do Szwajcarii, gdzie studiowała historię sztuki i film w Genewie oraz odkryła powołanie jako tancerka butoh i reżyserka teatralna. Jako malarka miała wystawy w Lozannie, Paryżu i Waszyngtonie, była stypendystką Locarno IFF. Od dekady pracuje w duecie z Jean-Lukiem Mello – ona reżyseruje, on pisze i gra – skupiając się głównie na eksperymentalnym dokumencie. Prawdziwa multiartystka zglobalizowanego świata.
2003 Un scénario d’Udaïpur (co-dir., doc.)
2006 Saigon’s Blues (doc.)
2008 Avaler un ange / Swallow an Angel (co-dir., doc.)
2011 Tu… albo tam? / Ici… ou là-bas? / Here… or There?