Kornél Mundruczó bawi się jednym z wielkich mitów popkultury. W swoim metafilmowym dziele sięga do trzewi powieści Mary Shelley, wyciągając ze znanej historii problematykę rodzicielskiej odpowiedzialności i tragedię związaną z odrzuceniem. Mundruczó samego siebie obsadza w głównej roli, jako apodyktycznego reżysera ze skłonnością do manipulacji innymi ludźmi, w których zdaje się widzieć jedynie aktorskie marionetki. W jego życiu pojawia się jednak porzucony przed laty nieślubny syn, który staje się metaforą monstrum Frankensteina, tak samo jak on jest godny współczucia, ale również jak on jest wzgardzony i niezrozumiany. Zanim ów bezimienny filmowiec zorientuje się, że jego potomka nie da się ot tak wyreżyserować, dojdzie do tragedii.
Urodzony w w 1975 roku Mundruczó ukończył Węgierski Instytut Filmowy, a krótko potem zyskał rozgłos za sprawą jednego ze swoich pierwszych filmów krótkometrażowych, Afta. Po sukcesach na festiwalach w Locarno, Cottbus czy w Krakowie Mundruczó szybko stał się ulubieńcem selekcjonerów festiwalu w Cannes, gdzie zapraszany jest regularnie od roku 2004. Dziś jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych filmowców węgierskich, znanym także widzom w Polsce – jego przedostatni film, Delta, doczekał się swojej premiery kinowej w 2009 roku.
1998 Minöségét megörzi (kr. m. / short film)
2000 Nincsen nekem vagyam semmi / This Is I Wish and Nothing More
2002 Kilka pogodnych dni / Szep napok / Pleasant Days
2005 Joanna / Johanna
2008 Delta
2010 Łagodny potwór – projekt Frankenstein / Szelíd teremtés - A Frankenstein-terv / Tender Son – The Frankenstein Project