Z jednej strony – audiowizualna medytacja nad związkami między rzeczywistością duchową, materialną i tą wirtualną oraz nad swoistością tożsamości w każdej z tych sfer. Z drugiej zaś – potok obrazów i słów, wystylizowanych kadrów i gęstych monologów. Z tego natłoku symboli i znaczeń widz musi sam mozolnie zbudować sobie sens filmu, może też po prostu poddać się wielobarwnej wizji Vipina Vijaya.
Pasma obrazu eksplorują relacje między trzema postaciami: głównym narratorem, Harim, będącym wykładowcą informatyki, romansującą z nim wirtualną personą Ramani oraz mistrzem czarnej magii, czarownikiem, którego Hari jest zarówno wnukiem, jak i swoistym wcieleniem. Reżyser wplata w tkankę nie tylko bogatą symbolikę kultury indyjskiej, ale także nawiązania do filozofii Zachodu, łączy świat natury ze światem zaawansowanej technologii, a sferę idei zespala ze sferą materialną. Sam twórca w ten sposób komentuje swój film: to świadoma próba zbadania rozmaitych możliwości zintegrowania „bazy danych architektury narracji” w granicach linearnie rozwijającego się odbioru filmowego przez wytyczenie różnego rodzaju linii dygresji konceptualnych (cyt. za: www.festivalscope.com).
Urodził się w 1976 roku, w małej wsi w stanie Kerala w Indiach. Studiował w szkole filmowej SRFTI (Satyajit Ray Film and Television Institute) w Kalkucie. Stypendysta British Council Arts Award. Zdobywca Sanskriti Award za osiągnięcia w sztuce filmowej. Pasma obrazu to jego debiut pełnometrażowy.
2004 Palace of the Winds (short)
2007 Video Game (short)
2007 Poomaram / A Flowering Tree (short)
2010 Pasma obrazu / Chitra Sutram / The Image Threads