Daniel Cockburn w swojej, jak sam ją określa, metadetektywistycznej opowieści, wodzi za nos odbiorcę na tyle skutecznie, że ten widzi to, co autor chce, by zobaczył. Reżyser wręcza nam narzędzia niezbędne do poskładania w całość przygotowanych uprzednio intelektualnych puzzli, wcale nie łudząc się nadzieją, że widzowi owa sztuka się powiedzie. Centralną postacią filmu jest archiwistka na próżno usiłująca uporządkować znalezione materiały audiowizualne w spójną, koherentną jedność. Cockburn zdaje się przez to mówić, że wszelkie próby zdefiniowania rzeczywistości, usystematyzowania wspomnień, nadziei i zmartwień skazane są na niepowodzenie. Ten hipnotyczny, wielopłaszczyznowy film odbiera się jednak nie tylko na poziomie intelektu, ale i emocji. Pełnometrażowy debiut Cockburna pozostawia oglądającego w lekkiej konfuzji, wybitego z rytmu prostych ustaleń i łatwych wniosków, niepewnego, czy to, czego przed momentem był świadkiem, faktycznie się wydarzyło. Reżyser prowokuje tym samym do ponownego obejrzenia swojego filmu, kusząc, że za drugim razem jego układanka będzie nieco prostsza w obsłudze. Ale po kolejnej projekcji zostajemy sam na sam z pytaniem: Gdzie jesteśmy? Tutaj?
Kanadyjski twórca, jeden z czołowych reprezentantów wideo-artu. Autor esejów filmowych oraz tekstów o tematyce audiowizualnej. Jesteś tutaj to jego pełnometrażowy debiut.
2010 Jesteś tutaj / You Are Here
2011 National Parks Project (short, co-dir.)