Carl Showalter – postać grana przez Steve’a Buscemiego – zakopuje w śniegu walizkę pełną pieniędzy. Ta scena z Fargo w połączeniu z informacją o tym, że film braci Coen przedstawia autentyczną historię, rodzi u Kumiko obsesję. Owa zbliżająca się do trzydziestki, zamknięta w sobie, mieszkająca w Tokio marzycielka nie spełnia oczekiwań matki ani społeczeństwa. Wciąż nie ma męża ani nawet chłopaka, a w pracy zajmuje stanowisko przeznaczone dla znacznie młodszych dziewczyn. Kiedy szef daje do zrozumienia, że jej czas w firmie się kończy, poddaje się impulsowi – kradnie kartę kredytową pryncypała i wyrusza do Stanów, by odkopać pozostawioną przez Carla fortunę. Zawieszona między rzeczywistością a fikcją, między chorobą psychiczną a nieskrępowaną wyobraźnią, bohaterka korzysta z możliwości ucieczki od szarej codzienności, jaką oferuje kino. Przemierza świat, ale stroni od ludzi, coraz bardziej zapadając się w swojej samotności. Jej stany umysłu doskonale ilustrowane są nagrodzoną na festiwalu w Sundance muzyką kapeli The Octopus Project.
Adam Horowski
Sundance FF 2014 - Special Jury Prize; Little Rock FF 2014 - Golden Rock Narrative Award
Urodził się w Greeley w Kolorado, mieszka w Austin w Teksasie. Jest reżyserem, scenarzystą i aktorem. Zadebiutował w 1997 roku obrazem Plastic Utopia i od tego czasu wraz z bratem Nathanem realizuje niezależne filmy, zarówno krótko-, jak i pełnometrażowe. Obaj są właścicielami niewielkiej wytwórni Zellner Bros.
1997 Plastic Utopia
2001 Frontier
2004 The Virile Man (short)
2008 Goliath
2012 Kid-Thing