Elegancki, bardzo malarski portret ekscentrycznego hodowcy i artysty jakby wyjętego z kina Wesa Andersona. Patrice Fortier lubi buraki, szczególnie zimową odmianę odporną na wiatr z północy. Marchew inspiruje go do tworzenia „podziemnych” fotografii, ziemniaki występują w jego opowiadaniach, a z brukwi robi rzeźby. Ponadto jest właścicielem studia-farmy La Société des Plantes, w którym sztukę łączy z kreatywnym rolnictwem. Kanadyjczyk studiował sztuki wizualne i był tancerzem w jednym z kabaretów w East Village, a Towarzystwo Roślinne początkowo miało być projektem artystycznym. Z czasem uprawa stała się pasją Fortiera. Z dokładnością średniowiecznego skryby mężczyzna oddziela ziarna ginących gatunków od tych popularnych i ręcznie zapyla kwiaty, by wyhodować zapomniane odmiany warzyw. Jego celem jest przywrócenie różnorodności wśród roślin we współczesnym, zunifikowanym korpoświecie. Ogród, w którym pracuje, jest naukowym laboratorium i przestrzenią twórczą. To tam przychodzą mu do głowy najbardziej szalone pomysły.
Ewa Szabłowska
Pochodzi z Quebecu, studiowała w Paryżu i Montrealu. Jej pierwszy film Mai en décembre opowiadał o telewizyjnym epizodzie Godarda w Kanadzie w 1968 roku. Za drugi, Lucie de tous les temps – portret bohaterki francuskiego ruchu oporu Lucie Aubrac – otrzymała wiele nagród. W czasie półrocznej rezydencji w Rzymie napisała scenariusz do fabuły Rinascita, a w 2013 roku nakręciła dokument o niezwykłym znalezisku archeobotaników: nasionach datowanych na czasy neolitu.
2000 Mai en décembre (short)
2003 Lucie de tous les temps / Lucie, Timeless Fighter
2007 Pierre Gauvin un moine moderne
2008 Retour en Amérique
2013 Living with Earth