Gra miejska
α
scenariusz i realizacja: Katarzyna Krakowiak
przestrzeń miasta Wrocław / galeria BWA Design
do odgrywania o dowolnej porze dnia i nocy
Widmowość (duch, demon, mara) Breslau, która rozciąga się nad współczesnym pejzażem Wrocławia, jest sporym wyzwaniem dla współczesnych artystów. Zarówno polityka miejska, jak i temperament samych mieszkańców każą widzieć miasto w perspektywie jego "wielokulturowości" rozumianej jako model funkcjonowania wielu symbolicznych płaszczyzn w sposób bezkolizyjny i symbiotyczny. Nas tymczasem interesują mroczne i wypierane scenariusze, które rozgrywały się (lub potencjalnie mogłyby się rozegrać) w przedwojennym Wrocławiu; ścieżki niezaznaczone w przewodnikach dla turystów, nieoficjalne trasy znane tylko nielicznym. Scenografią gry są zakamarki centrum miasta i niedalekich okolic. Gracze korzystają ze wskazówek pozostawionych przez artystkę. Jednym z punktów gry, kluczowych dla dynamiki, jest galeria BWA Dizajn, która na czas trwania projektu częściowo zostanie zamieniona na bazę i centrum dystrybucji materiałów związanych z grą.